Ogólnopolski projekt edukacyjny „Cyfrowa podróż z Avatarem”
„Cyfrowa podróż z Avatarem” Ogólnopolski projekt edukacyjny rozwijający kompetencje cyfrowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
1. Cele projektu:
a) Cel główny:
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych u dzieci/uczniów.
b) Cele szczegółowe:
- Nawiązanie współpracy między placówkami z całej Polski;
- Wdrażanie do umiejętnego korzystania z nowoczesnych technologii tj.: komputer, tablet, tablica interaktywna, telefon, aparat fotograficzny, telewizor, kamera;
- Poznanie i doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
- Obsługiwanie prostych aplikacji i programów komputerowych;
- Odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości;
- Wdrażanie do używania komputera jako narzędzia pracy, a nie tylko rozrywki;
- Rozumienie roli i funkcji komputerów oraz nowoczesnych technologii w codziennym życiu i w nauce;
- Zapoznanie ze współczesnymi środkami łączności np. telewizja, Internet;
- Uświadomienie zagrożeń związanych z korzystaniem z technologii;
- Poznanie i zrozumienie zagrożeń dla zdrowia wynikających z nadmiernego spędzania czasu przy komputerze;
- Kształtowanie kompetencji językowych u dzieci.
Koordynator projektu
Marlena Kaczmarek