Innowacja pedagogiczna „Raz, dwa, trzy ćwiczę ja, ćwiczysz Ty. Zabawa i ruch z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”
Innowacja pedagogiczna „Raz, dwa, trzy ćwiczę ja, ćwiczysz Ty. Zabawa i ruch z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”
Motywacja wprowadzenia innowacji: „Raz, dwa, trzy ćwiczę ja, ćwiczysz ty. Zabawa i ruch z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne” to cykl zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, który odpowiada w optymalny sposób na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Opracowana innowacja stanowi jedną z dróg poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym poprzez „przygodę z ruchem”. Podczas zajęć wspomagać będziemy rozwój psychomotoryczny dzieci, w szczególności emocjonalny i społeczny.
Cele ogólne innowacji:
- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci;
- kształtowanie świadomość własnego ciała i usprawniania ruchowego;
- kształtowanie świadomość przestrzeni i działania w niej;
- dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.
Cele szczegółowe:
- zapewnienie poczucia bezpieczeństwa;
- kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z innymi osobami;
- kształtowanie prawidłowych relacji społecznych i rówieśniczych;
- budowanie pozytywnego obrazu swojej osoby i poczucia własnej wartości;
- uwrażliwianie na potrzeby innych;
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;
- rozwijanie współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych;
- kształtowanie akceptacji inności;
- rozwijanie postawy zrozumienia, opiekuńczości i troskliwości;
- poprawa sprawności ruchowej;
- swobodne posługiwanie się przyborami gimnastycznymi tj. chusta, szarfy, tunel itp.;
- doskonalenie płynności ruchów;
- rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej u dzieci.
Autorzy innowacji
Katarzyna Kalupa
Wioletta Czerwonka