Innowacja pedagogiczna „Raz, dwa, trzy ćwiczę ja, ćwiczysz Ty. Zabawa i ruch z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”

Innowacja pedagogiczna „Raz, dwa, trzy ćwiczę ja, ćwiczysz Ty. Zabawa i ruch z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”

Motywacja wprowadzenia innowacji: „Raz, dwa, trzy ćwiczę ja, ćwiczysz ty. Zabawa i ruch z elementami Ruchu Rozwijającego W. Sherborne” to cykl zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, który odpowiada w optymalny sposób na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Opracowana innowacja stanowi jedną z dróg poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym poprzez „przygodę z ruchem”. Podczas zajęć wspomagać będziemy rozwój psychomotoryczny dzieci, w szczególności emocjonalny i społeczny.

Cele ogólne innowacji:

  • kształtowanie umiejętności społecznych dzieci;
  • kształtowanie świadomość własnego ciała i usprawniania ruchowego;
  • kształtowanie świadomość przestrzeni i działania w niej;
  • dzielenie przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu.

Cele szczegółowe:

  • zapewnienie poczucia bezpieczeństwa;
  • kształtowanie pozytywnych odczuć w kontakcie z innymi osobami;
  • kształtowanie prawidłowych relacji społecznych i rówieśniczych;
  • budowanie pozytywnego obrazu swojej osoby i poczucia własnej wartości;
  • uwrażliwianie na potrzeby innych;
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie;
  • rozwijanie współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych;
  • kształtowanie akceptacji inności;
  • rozwijanie postawy zrozumienia, opiekuńczości i troskliwości;
  • poprawa sprawności ruchowej;
  • swobodne posługiwanie się przyborami gimnastycznymi tj. chusta, szarfy, tunel itp.;
  • doskonalenie płynności ruchów;
  • rozbudzanie ruchowej inwencji twórczej u dzieci.

 

Autorzy innowacji

Katarzyna Kalupa

Wioletta Czerwonka